Związku, że mam chwile czasu przejdę do opisu moich wyborów w tym decku. NA początek trochę szerzej dlaczego Ladd, po pierwsze ma lvlv 8 podobnie jak inne (mega)monarchy związku z czym ładnie się dopasowuje do kolejnej karty którą dołożyłem, czyli
Trade-In. Po drugie i najważniejsze jest uniwersalna kartą kontrującą większość zagrań przeciwnikowi na start, mało kto jest w stanie obejść go bez utraty więcej jak jednej karty za nic. Jak spojrzymy na mete to z 3 topowych decków to Monarch gra zaledwie 3 sztuki quick play
The Monarchs Stormforth, co sprawia ze jeśli go nie dobrał na pierwszej nie będzie w stanie obejść wystawionego ladda nie wytracając do 4 kart, nawet przy dobrym handzie, takie obejście będzie kosztowało wiele zasobów, który w normalnych warunkach by zaplusowały. Jeśli chodzi o pepe, gra ono z quików
Draco Face-Off i podobnie jak Monarch by obejść ladda bez tej karty musi wytracić minimum 2-3 inne i BP co daje nawet mniej niż w przypadku monarcha, ale tylko dlatego, że stwory w nim są silniejsze i nie ma potrzeby tak mocno schodzić z atakiem ladda. Podobnie tyczy się Quntal Monarcha, który gra redy i dzięki czemu lepiej on stoi jako kontra na Ladda. Jeśli chodzi Kozmo to one mają największą przewagę nad nim dzięki temu ze wszyscy piloci mają quick efekty. Trzecia korzyscią z ladda jest to ze przywraca po zniszczeniu w pole
Edea the Heavenly Squire, która może zostać wykorzystana jako szybki food pod
Ehther the Heavenly Monarch w turze przeciwnika.
Wadą natomiast jest, że zastawienie się Laddem jest to że niszczy na fielda po swoim zniszczeniu, ale naet w takim przypadku Ladd+ field zapewnia w dużej mierze zablokowanie kompletnie gry Kozmo, i Pepe związku z czym że ich quick efekty nie mogą być wykorzystane. Jeszce jedną zaletą monarcha jest to ze wielu graczy nie umie z nim grać, co daje efekt psychologiczny w trakcie meczu.
Kolejną karta jest
Trade-In, jak to już powiedział raz Hunt, w standardowym monarchu nie pomaga, gdyż nie dysponujemy dużą ilością monsterów, które tak naprawdę coś robią w grze i ich wysyłanie na grave nie przyniesie nam korzyści. Tutaj sytuacja wygląda inaczej gdyż doszły 3 kolejne targety. Po za tym w wariacie pozwalają na szybsze ustawienie zakładanego pola gry.
Kolejną kartą jest
Chicken Game, z racji ze już gramy jeden field, karta ma służyć jako kolejny Upstar który ma poprawiać konsystencje decku, a dzięki themowemy fieldowi dysponujemy opcją która nie pozwoli na wykorzystanie karty przez oppa. Wadą tej karty jest to ze może czasem pozostać jako niechciany efekt uboczny z Laddem co skutkuje ułatwienie obejścia ladda przeciwnikowi