Wątek: [TCG][AUGUST 2016] Felgrand  (Przeczytany 253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[TCG][AUGUST 2016] Felgrand
« dnia: 26 Sierpień, 2016, 14:43:19 »
+1


Main Deck [ 40 ] [ 20 / 17 / 3 ]

2 Amorphage Goliath
3 Arkbrave Dragon
2 Blue-Eyes White Dragon
3 Divine Dragon Lord Felgrand
3 Dragon Knight of Creation
1 Lumina, Lightsworn Summoner
3 Paladin of Felgrand
2 Raiden, Hand of the Lightsworn
1 Red-Eyes Darkness Metal Dragon

1 Charge of the Light Brigade
2 Dragon Ravine
2 Dragon Shrine
1 Foolish Burial
3 Return of the Dragon Lords
2 Ruins of the Divine Dragon Lords
1 Soul Charge
2 Terraforming
2 Trade-In
1 Upstart Goblin

3 Call of the Haunted

Extra Deck [ 12 ]

1 Abyss Dweller
1 Black Rose Dragon
1 Black Rose Moonlight Dragon
1 Castel, the Skyblaster Musketeer
1 Clear Wing Synchro Dragon
1 Dark Rebellion Xyz Dragon
1 Hot Red Dragon Archfiend
1 Michael, the Arch-Lightsworn
1 Number 107: Galaxy-Eyes Tachyon Dragon
1 Number 23: Lancelot, Dark Knight of the Underworld
1 Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy
1 Stardust Spark Dragon


Structure Deck Felgranda nie dokonał takich podbojów jak poprzedni monarch, ale postanowiłem cośtam z nim zmajstrować, może nie jest kompletnie do rzyci. Może chociaż for fun. Działanie proste, send smoczków na grave i special summon stamtąd na różne sposoby. Początkowe korzystałem z lightsworn engine, ale "losowość" millu sprowadzała się do tego, że częściej na grave spadały wskrzeszajki niż smoczki, więc postanowiłem postawić na Dragon Ravine, Dragon ShrineFoolish Burial, żeby decydować co akurat spadnie na grave.  Mimo to w decku są jeszcze drobne pozostałości po LSie, które zostawiłem z myślą o synchro zagraniach, jednak zastanawiam się czy by ich nie wymienić. Pytanie tylko na co. IMO sam Divine Dragon Lord FelgrandArkbrave Dragon to nieco za mało, więc dorzuciłem inne duże smoczki, 2x Blue-Eyes White Dragon bo dzięki niemu Shrine może zrzucić na raz 2 potwory, co czasem może się przydać. Do tego Amorphage Goliath, bo Monarch nie żyje, a lubiłem wstawiać Domain Locka.

Na extra deck nie mam jeszcze pomysłu, pewnie powiększę rodzinkę Galaxy-Eyesów

Ktoś, coś? Jakieś sugestie?
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpień, 2016, 14:48:23 wysłana przez Mugetsu »
Jutro

Odp: [TCG][AUGUST 2016] Felgrand
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Grudzień, 2016, 13:46:12 »
+2
Na extra proponuje Ci Divine Dragon Knight Felgrand (ochrona pola),  Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon (darmowe zniszczenie jednej karty bo po nim i tak idziesz w 95), Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon (świetny mill i 4k na polu), Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis (czyni brick handy użytecznymi i czyści pole). Hot Red Dragon Archfiend zamieniłbym na Scarlight Red Dragon Archfiend. Dlaczego? Jego efekt robi praktycznie to samo, bo obecna meta to w 99% special summon, a na dodatek zadajesz 500 dmg za każdą zniszczoną kartę. Co do reszty, zależy jaki masz budżet bo możesz ewentualnie Galaxy-Eyes Cipher Dragon wrzucić. Ja jestem z kombinacji 107 > Full armor > efekt > number 95 i millowania Arkbrave, felgranda i jakiegoś smoka dosyć zadowolony.
Nie myślałeś może by zamiast lightswornów, dragon knightów i tych dwóch samotnych blue-eyes po prostu grać silnik Niebieskookich? Np. 2 The White Stone of Ancients i 2 Dragon Spirit of White? Wtedy jeśli by Cię było stać to możesz grać 3 Sage with Eyes of Blue żeby wyszukiwać Kamień albo robić z effect monstera Dragon Spirit of White. Możesz nim też szukać np. Effect Veiler, który pomaga zatrzymać niektóre combo.
Ogólnie deck jest spoko jak na casual chociaż ja bym sideował Ruins of the Divine Dragon Lords. Dlaczego? Bo nie zawsze się przydaje. Fakt czasami może nam dać tę 1 turę ale zazwyczaj bardziej ogarnięty przeciwnik najpierw się tego pozbędzie albo wrzuci nam Kaiju żeby pozbyć się efektu. Wstawiłbym za to  Vanity's Emptiness (karta tania. 10 zł, da się ogarnąć a jest dosyć użyteczna) i 1 Terraforming (głównie po to żebyś miał szybciej Ravine, a w razie czego i tak możesz terra discardować do efektu ravine). Dodatkowo grałbym jeszcze jednego Trade-In bo ten deck ma dużą szanse na brickowanie. Gram obecnie Felgrandem i najgorsze co może mnie spotkać to brak Trade-in kiedy mam level 8 w ręce. Dziwi mnie, że nie masz też żadnej obrony jak na przykład Solemn Warning albo Bottomless Trap Hole. Nawet 2 Quaking Mirror Force byłoby spoko, bo daje Ci to zawsze szansę na powrót do gry jeśli przeciwnik się na to natnie. Amorphage Goliath na pewno bym zostawił w main decku, bo to jest zabójstwo na wszelkie ABC, XYZ, Synchro i Pendulum. Bez Kaiju albo Raigeki te decki nie mają jak usunąć tej karty z pola. Charge of the Light Brigade też jest bardzo ryzykowane. Co jeśli zmillujesz Dragon Shrine, Return of the Dragon Lords i np. Dragon Ravine? Stracisz elementy combo, które dałoby znacznie większy plus niż wyciągnięcie jakiegoś lighstworna z decku.
Teraz kwestia Dragon Shrine. Jak masz Dragon Spirit of Whitezamiast tych dwóch blue-eyesów to jego też możesz zrzucić, a potem następną kartę gdyż w grave Spirit liczy się jako normal monster więc efekt Shrine działa. Jest to zdecydowanie lepsze wyjście w momencie kiedy grasz The White Stone of Ancients, które fajnie działa z Numerem 95. Zrzucasz kamyk, arkbrave i felgranda co daje całe combo, a przeciwnik musi banishować 3 potworki ze swojego decka jeśli nie ma nic by zatrzymać efekt 95.
Ciekawą opcją jest również wrzucenie dwóch Galaxy Soldier. Wszystko w tym decku to light monstery, a soldier sam siebie szuka potem. Dzięki temu możesz wystawić Cyber Dragon Infinity, które jest spoko kartą bo neguje efekty i kradnie potwory. W połączeniu z Harbringerem możesz bardzo uprzykrzyć komuś życie zwłaszcza jak z Soldierów zrzucisz Arkbrave i Felgranda co daje dodatkowego potworka na polu.
Jeśli zdecydowałbyś się grać silnikiem Blue-eyes to musiałbyś się pozbyć tych rank 4 oraz synchro level 7, które nie są LIGHT. Dlaczego? Blue-Eyes Spirit Dragon pozwalałbym Ci zrzucać na pole inne smoki, które są light atribute prosto z extra decka. Dodatkowo on blokuje wielokrotne special summony i może zanegować jeden efekt w grave co jest bardzo przydatne na obecną mete. Potem z niego możesz zrobić Azure-Eyes Silver Dragon, który uczyni smoki nietykalnymi przez efekty a na dodatek możesz z grave wyciągnąć Dragon Spirit of White w swoim standby i pozbyć się backrow dzięki temu. Wiadomo, że również powinieneś znaleźć miejsce na Maxx "C"Twin Twisters. Ten deck nienawidzi backrow prawie tak bardzo jak każdy gracz brick handu. Maxx pomaga Ci z dobieraniem, a Twister nie dość, że niszczy backrow to jeszcze ma synergię z akrbrave albo kamykiem. No i wiadomo jak masz Crystal Wing Synchro Dragon to możesz go grać w tym decku bo zrobisz go albo z Sage + Black Rose albo Kamyk + Black rose. Możesz też użyć Michaela plus jakiś tuner.
Co do samego Red-Eyes Darkness Metal Dragon to słabo się tutaj komponuje z kilku powodów. Pierwszym jest summonowanie. Musisz go millować w tym decku i użyć call of haunted albo zbanishować sobie jakiegoś smoka z pola. Ok, dragon knight może tu być przydatny ale potem jest ciężko z samym recyklingiem Red-eyesa. Poza tym nie masz go też jak zrzucić z ręki w wypadku brick handa bo trade-in nie zadziała i to jest drugi powód.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudzień, 2016, 21:36:59 wysłana przez Yano »

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
435 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Sierpień, 2016, 11:18:17
wysłana przez Xionc
8 Odpowiedzi
379 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Wrzesień, 2016, 11:40:37
wysłana przez Illidan
1 Odpowiedzi
233 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Wrzesień, 2016, 19:52:35
wysłana przez chaisab
0 Odpowiedzi
126 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Sierpień, 2016, 10:07:25
wysłana przez Illidan
0 Odpowiedzi
50 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wczoraj o 17:32:10
wysłana przez Yano