Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Yu-Gi-Oh! Teoria => Deck Workstation => Wątek zaczęty przez: Xionc w 14 Sierpień, 2016, 14:01:47

Tytuł: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Xionc w 14 Sierpień, 2016, 14:01:47
W tym roku dostaliśmy nowe supporty do Maga, oraz odbanowany został Dark Magician of Chaos. Próbuję zbudować talię opartą na tych dwóch kartach. Odrzuciłem wersje pendulum oraz z Dark Magician Girl.

Monsters [14]:
-3x Dark Magician
-1x Dark Magician of Chaos
-3x Magician of Dark Illusion
-1x Legion the Fiend Jester
-2x Skilled Dark Magician
-2x Summoner Monk
-2x Magician's Rod

Spell [17]:
-2x Allure of Darkness
-2x Dark Magic Attack
-2x Dark Magic Veil
-2x Dark Magic Expanded
-1x Dedication through Light and Darkness
-2x Illusion Magic
-3x Dark Magical Circle
-2x Wonder Wand
-1x Upstart Goblin

Trap [9]:
-3x Magician Navigation
-2x Dark Renewal
-3x Eternal Soul
-1x Skill Drain

Extra [13]:
-1x Number C6: Chronomaly Chaos Atlandis
-1x CXyz Simon the Great Moral Leader
-1x Red-Eyes Flare Metal Dragon
-1x Number 74: Master of Blades
-2x Mecha Phantom Beast Dracossack
-1x Number 11: Big Eye
-1x Ebon Illusion Magician
-1x Ebon High Magician
-1x Number S39: Utopia the Lightning
-1x Number S39: Utopia Prime
-1x Number 39: Utopia
-1x Daigusto Emeral

Dark Magician jest core tego decku. Można go łatwo przywołać przez użycie Dark Magical Circle, Magician Navigation, Eternal Soul, Dark Magic Veil czy w ostateczności Skilled Dark Magician. Z Magów powstają XYZ lvl 7 lub Dark Magician of Chaos przy użyciu Dedication through Light and Darkness. Zapewniłem sobie dobry draw power stosując Allure of Darkness, Wonder Wand i Upstart Goblin. Oprócz maga, łatwo przywołać jest jeszcze Number S39: Utopia the Lightning poprzez efekt Summoner Monk.

Talia jako tako działa, jednak jestem pewien, że można z tego archetypu wycisnąć o wiele więcej.
Nie mam więcej pomysłów jak ją dalej rozwijać oraz co trzeba zmienić. Są luki w extra decku, nie do końca jestem też przekonany do już włożonych kart.
Bardzo liczę na Wasze sugestie i z góry dziękuję :)
Tytuł: Odp: [OCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Izorist w 14 Sierpień, 2016, 14:26:19
Deck jest stworzony z myślą o OCG czy TCG? Napisałeś, że OCG, ale widzę tylko jednego Upstart Goblin i nie widzę Harpie's Feather Duster, a to trochę dziwne w tym formacie. W dodatku Summoner Monk jest w OCG na 1, nie na 2 jak w TCG.
Tytuł: Odp: [OCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Xionc w 14 Sierpień, 2016, 15:20:47
Przepraszam, pomyliłem się. Już zmieniam.
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Noblun w 14 Sierpień, 2016, 16:50:28
Ok, to teraz ja mam pytanie: Deck składasz irl, czy do gry online?
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Xionc w 14 Sierpień, 2016, 18:24:21
Do gry online, ale w dalszej przyszłości planuję zakup kart. Z tego powodu talię robię bardziej dla dobrej zabawy, niż żeby niszczyła wszystkie top meta (do tego czasu meta może zmienić się parę razy)
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Noblun w 15 Sierpień, 2016, 14:26:23
Dobra, wstawiam swój build:
(https://s4.postimg.org/rrf9l6jsd/Dark_Magician.jpg)

A teraz na szybko kilka słów odnośnie twojego buildu: Legion ssie, o czym prawdopodobnie się sam przekonałeś, Skilled jest wolny i DM'a bardziej opłaca się wzywać z Soul'a, effa Ebon Illusion i Navigation. Z tego też powodu nie ma sensu grać monka i R4NK, chyba, że grasz Chocolate Magician Girl. 3x rod to must have, 2x Magician of Dark Illusion wystarczy. 2x Veil raczej do side, expanded gra się w jednej sztuce, tak samo Illusion Magic, Wonder Wand to gunwo, out. Allure moim zdaniem nie powinno się grać, bo w decku jest za mało targetów, poza tym jak już się dokopiesz do tego DM'a/Rod'a/DMOCA to już lepiej wezwać go z Soul lub Navigation/normalnie wezwać/zachować na ręce, niż dobrać 2 karty, z których nie będzie się miało żadnego użytku, bo właśnie zbanowało się pota. Wywal te CXyz i C6, wywal rank 4, dołóż rank 3. Na mój side nie patrz, bo ogólnie powalałem tam crap do testów. Card of Demise i Pot of Duality to must have, bo poprawiają konsystencję, współdziałają ze sobą, a i tak potki w tym decku wzywa się w turze oppa. Aha, i o discard z Demise nie musisz się martwić, bo Rod ma efekt recyklujący, DM'a możesz zawsze wskrzesić Soul, a od DMOCA masz dedication. Zasadniczo najgorzej jak dobierzesz Magician of Dark Illusion, ale to i tak lepsze iż utrata opcji z powodu allure'a. No i nie zapominaj, że draw 3> draw 2, a ludzie chyba nie bez powodu chcą zobaczyć Demise na limicie/banie, prawda?
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Xionc w 15 Sierpień, 2016, 21:06:31
Pograłem trochę Twoim buildem i pozwolę sobie wypunktować uwagi:
-praktycznie nie ma opcji wezwanie XYZ lvl 3, zostawiłem tylko Wind-Up Zenmaines
-Card of Demise bardzo fajny, ale nie w pierwszej/drugiej turze. Zostawiłem 2 sztuki.
-Dark Magic Expanded wywaliłem.

Skoro nie gram allure, to testuję teraz Palladium Oracle Mahad. Trochę się boję, że może dedzić w 1 drawie.
Z powodu nadmiaru miejsca w Extra wrzuciłem tunera lvl 1 (Scapeghost, nie mam pomysłu co mogłoby być lepszego) i 3 synchro: Beelze of the Diabolic Dragons, Scarlight Red Dragon Archfiend i Void Ogre Dragon.

I screen całości:
(https://s4.postimg.org/7tlv2shpp/dmag2.png)
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Regis w 16 Sierpień, 2016, 17:28:58
Cytuj
wywal rank 4, dołóż rank 3.

xD xD xD

Oba pasują tutaj jak dres do ślubu. Rod na polu powinien być 24/7, a chcesz go marnować na jakieś kupiaste rank 3? C'mon.

Ogólnie to Demise spoko, bo rozwiązuje draw power, ale trzeba pamiętać, że często potrafi dość boleśnie gryźć się z Nawigacją, która jest imo kartą numer 3 po Circle i Eternalu tego decku.

Mahad jest średni, imo bardziej opcja do side'u na jakieś kloce pokroju Chaos Maxa etc. W mainie nie dość, że może dedzić, to jeszcze być kompletnie bezużyteczny na niektóre matchupy.

Jak chcesz dobrego Tunera to napewno nie te useless Scapeghost- zamiast tego albo pobaw się standardowym Effect Veiler, bo nie dość, że handtrap to dobre opcje do Scarlightów, Omeg, Stardustów etc, albo wrzuć Night's End Sorcerer, bo nie dość, że DARK Spellcaster i łatwo go przyzwać z różnych miejsc w tym decku, to uszczupla zasoby oppa i w końcu fajna zabawka pod jakiegoś Azure-Eyes Silver Dragona, który będzie ci DM-y z grave'a wygrzebywał.

Jak masz problem z Extra to wrzuć duo Odd-Eyes Absolute Dragon + Odd-Eyes Vortex Dragon - krzywych floodgate'ów nigdy mało :kappa:
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Noblun w 17 Sierpień, 2016, 18:15:58
Cytuj
xD xD xD

Oba pasują tutaj jak dres do ślubu. Rod na polu powinien być 24/7, a chcesz go marnować na jakieś kupiaste rank 3? C'mon.

Ok. Więc mam jedno pytanie. Po co? Spójrzmy po kolei na karty: The Eye of Timaeus - wymaga poświęcenia Darm Magiciana, Rod się nie kwalifikuje, Dedication through Light and Darkness - tak samo, Dark Magic Attack - też DM, Dark Magical Circle - efekt (ten z banishem) aktywuje się po wezwaniu Dark Magiciana, Dark Magic Expanded - lepiej jest ztargetować samego DM'a. Więc gdzie ta konieczność posiadania go na polu? Do tego, jak pisałem wcześniej, Rod jest śmiesznie łatwo recyclowalny, wystarczy do tego aktywować Spella/Trapa (pierwszy lepszy solemn strike) w turze oppa i poświęcić spellcastera. Teoretycznie tutaj (z poświęceniem) jest problem, ale dzięki Magician of Dark Illusion i Eternal Soul, które jest (o ironio!) wyszukiwalne z samego Roda staje się to dużo łatwiejsze. Rozpiszę to krok po kroku:

Recykling z użyciem Eternal Soul:
Potrzebna tylko samego Rod'a i DM'a na cmentarzu albo ręce. Wzywasz roda, dodajesz Eternal Soul. Setujesz, kończysz rundę. W turze oppa aktywujesz Soul, wzywasz DM'a, poświęcasz go, jeżeli na polu masz Dark Magical Circle to "zdejmujesz" jedną kartę oppa. W swojej turze aktywujesz efekt Soula znowu, wskrzeszasz DM'a, wzywasz normalnie Rod'a i masz search.

Recykling z użyciem Magician of Dark Illusion:
Na polu Mobi i DM (łatwo ich przyzwać, bo Magician Navigation), na cmentarzu Rod. Aktywujesz trapa/spella w turze oppa, aktywujesz efekt Roda i poświęcasz DM'a, aktywujesz Mobi i go wskrzeszasz. Teraz możesz wyszukać w swojej turze Eternal Soul i dalej się bawić.

Do tego jest też fajny loop z użyciem 2 Rod'ów - jeden na polu, jeden na cmentarzu, w turze oppa aktywujesz efekt wyszukanej przez pierwszego spella/trapa, aktywujesz wtedy drugiego Roda z cmentarza i poświęcasz pierwszego. W swojej turze wzywasz Roda, szukasz z niego spella/trapa, powtarzasz od początku.

Zatem nie mam pojęcia o co ci chodzi z tą konieczną obecnością Roda. Jest na polu potrzebny tylko do Illusion Magic, a skoro po odczepieniu go jako materiału z "kupiastego rank 3" i tak można go recyklować... Na temat Demise i Navigacji: Przyznam, że tutaj też nie wiem o co ci chodzi. Nawigację praktycznie zawsze aktywuje się w turze oppa, a nawet jeśli trafi się jej za dużo, ma fajny i użyteczny efekt na cmentarzysku. Ja sam nigdy nie miałem problemów z tymi kartami. Powtórzę jeszcze co do wywalania rank 4. Można je grać, jeżeli gra też się Chocolate Magician Girl, ale bez niej, jaki to ma sens? Nie ma żadnych innych sensownych lv 4 potków do tego decku. Z opinią nt. Mahada się zgadzam, co do tunerów i synchro nie chcę się kłócić, jak ktoś chce, to gra. To by było na tyle. Pozdrawiam, peace and love itp.

Edit: Zapomniałem napisać - wywal Skill Drain'a. Blokuje ci Mobi, Dmoca, Roda, Ebon'a i ogólnie wszystkie Extra Deck monsterki, a nie przeszkadza jedynie dla DM'a. Nie warto aż tyle poświęcać.
Tytuł: Odp: [TCG][August 2016] Dark Magician
Wiadomość wysłana przez: Xionc w 19 Sierpień, 2016, 11:18:17
Rozczarowałem się trochę tym archetypem. Myślałem, że da się z niego ułożyć talię gorszą od mety, ale grywalną (jak blue-eyes). Niestety, zostaje tylko for fun.
Wrzucam deck:
(https://s3.postimg.org/5o2swkzib/dmag3.png)

Wiem, że można trochę w nim poprawić (tunery, inna ilość spelli), ale dużo więcej raczej nie można wycisnąć.

Dziękuję za pomoc i poświęcony czas :)