Wątek: [Tier 1] Sky Striker  (Przeczytany 278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kali

[Tier 1] Sky Striker
« 31 Lipiec, 2018, 00:35:40 »
+5

Sky Striker to długo wyczekiwany i śledzony przez TCG archetyp, dominujący OCG metę od dłuższego czasu. W naszej wersji karcianki Strikery zadebiutowały w Dark Saviors, były przemierzane do miejsca T1 od razu po wyjściu, ale czy wszystko poszło tak jak się tego spodziewaliśmy? Nie do końca. Na pewno deck i tak przejdzie do historii, po tym jak Konami postanowiło short printować najlepsze karty wzorem Nekroza, przez co jego cena po premierze była absurdalna. Przejdźmy zatem do opisu decku, jego mocnych i słabych stron, oraz tego jak sobie z nim poradzić.

Trochę o decku i koncepcji grania:

Sky Striker to deck posiadający tylko 1 themowego mobka, nadającego się do main decku, mianowicie Sky Striker Ace - Raye. Pozostałe monstery to jej 3 wersje w różnych zbrojach, dostępne w extra decku, Sky Striker Ace - Kagari, Sky Striker Ace - Shizuku, Sky Striker Ace - Hayate, czyli ta czerwona, niebieska i zielona :) Reszta archetypu składa się tylko i wyłącznie ze spelli, gdzie każdy z nich ma całkiem ciekawy efekt, a łączy je to, że gdy posiadasz 3+ spelle w grave, dostają kolejny efekt, pozwalając wygenerować bardzo duży card advantage, który jest win condition tego decku. No właśnie, mówiąc o win condition, deck różni się od swojej wersji w OCG przez brak Crystron Glassfiber, który pozwala na łatwe OTK, czego brakuje TCG wersji. Sam w sobie engine ma bardzo duży problem z zadawaniem dużej ilości damage, przez co traci przy nowej zasadzie terminacji. Ludzie próbują obejść brak Needlefibera techując Phantom Skyblaster oraz Darkest Diabolos, Lord of the Lair, lecz są to mniej konsystentne rozwiąznia, wymagające miejsc w main decku, co zaburza flow decku, który najlepiej gdyby składał się z Raye, paru hand trapów i min. 25/26 spelli.

Wracając do enginu, najważniejsze karty to wspomniana wcześniej Raye, notorycznie wracająca na pole w turze przeciwnika, Sky Striker Mobilize - Engage!, który jest obecnie chyba po Firewall Dragon najbardziej pogiętą kartą w mecie, Sky Striker Mecha - Widow Anchor, tzn. Haczyk, searchowalny disrupt na ture przeciwnika oraz damage enabler, pozwalający atakować przeciwnika jego własnymi mobami oraz Sky Striker Mecha - Hornet Drones, jako dodatkowy starter, pozwalający kręcić się nam naszymi Linkami. Do tego grany jest field spell engine, tutaj ratio jest serio dowolne, niektórzy grają 3/3 Sky Striker Airspace - Area Zero wraz z Terraforming, niektózy 2/2, 2/3, 2/1, 1/2 etc. Jednym z największych problemów dla przeciwnika jest Sky Striker Mecha Modules - Multirole, odpowiednik zbanowanego Spellbook of Judgment, pozwlający nam na gigantyczne odzyskiwanie zasobów co turę oraz niszczenie field spella po dodatkowy dostęp do Sky Striker Ace - Raye. Sky Striker Maneuver - Afterburners!, Sky Striker Maneuver - Jamming Waves! to searchowalany removal, natomiast ostatnie grywalne Sky Striker spelle są mainowane/sidowane po 1 sztuce po utility i imię, Sky Striker Mecharmory - Hercules Base, Sky Striker Mecha - Shark Cannon, Sky Striker Mecha - Eagle Booster. Engine polega na recyklowaniu Sky Striker Mobilize - Engage! po masę searchy, drawów, ustawianie co turę 1/2 haczyków jako odpowiedzi na zagrania przeciwnika. Generalnie advantage przychodzi tutaj sam. Jednak warto zauważyć, że każdy spell do aktywacji wymaga pustego main monster zone, przez co większość gry bijemy przeciwnika Sky Striker Linkami, w większe playe wchodzimy tylko widząc okienko na zbicie przeciwnika do zera.

W decku gra się też 3x Foolish Burial Goods + Metalfoes Fusion, Upstart Goblin, Reinforcement of the Army, Pot of Desires jako drawerki i napychacze spelli do grave, aby szybciej korzystać z dodatkowych efektów Sky Strikerów. Do tego widzimy często hand trap line up, to jakie się gra to zależy od preferencji i analizy mety, jednak nie polecam Droll & Lock Bird, przez to że zazwyczaj jest minusem, a przeciwnika i tak nie zabijemy po zestunowaniu mu tury. Mind Crush to najczęściej widywany i często jedyny trap w mainie, wiele wersji gra też Solemn trapy jako dodatkowy aspekt kontrolny. Backrow removal w postaci Mystical Space TyphoonTwin Twisters jest też często widywany, nie dość, że są to spelle, to jeszcze przy bricku mogą rozwalić field spell i pomóc rozkręcić engine poprzez summon Sky Striker Ace - Raye.

Combosy:

Tutaj nie ma zbyt bardzo o czym pisać, deck to czysta kontrolka, jedyne comba jakie posiada to klasyczne na Phantom Skyblaster jeśli ktoś go gra, ale tu nie ma co analizować, typowy link spam z Sky Striker Mecha - Hornet Drones, wiadomo jak to działa. Po wyjściu Crystron Glassfiber ten podpunkt zostanie zupdatowany :) Warto dodać też, że po wyjściu Borrelsword Dragon deck może łatwiej zabić, rozwiązuje to poniekąd trochę problem braku opcji na duży damage.

Przykładowe decklisty:

TOP32 NAWCQ, Manav Dawar:
Spoiler

TOP16 EUWCQ, Pascal Kihm:
Spoiler


TOP8 EUWCQ, Stathis Vastardis:
Spoiler

TOP4 Niemieckie Nationalsy, Joshua Schmidt:
Spoiler

Kontry:

Anti-Spell Fragrance, Imperial Order, Droll & Lock Bird, Called by the Grave, Rivalry of Warlords, Gozen Match, Spell Canceller, Solemn Strike, Mind Control, Mind Crush, Cursed Seal of the Forbidden Spell

Warto wiedzieć:

Spoiler
Deck nie dominuje u nas tak jak w OCG, przez to że Trickstar jest full power w TCG. Sam przejął Sky Striker Engine i lepiej potrafi radzić sobie w obecnej mecie przez to że jest szybszy i z łatwością potrafi zabić już nawet w turze 3.

Sam Sky Striker jest prosty do gry, lecz dosyć trudny do opanowania do perfekcji. Ma dużo ciekawych zagrań, których nie widać na 1 rzut oka, jak np. robienie największego value w end phase z Multirolem i Shizuku. Gry nim najczęsciej wchodzą w grind game, gdzie często potrafi zaważyć skill pilota decku, ten kto ma lepszy technical play zazwyczaj wygra, co jest fajnym aspektem, nieobecnym w każdym decku (pozdrawiamy Gouki mirror match).

Ważne w pokonaniu decku jest pozbycie się Sky Striker Mecha - Widow Anchor, bez którego często Sky Striker nie ma jak kontrować zagrań. Ważnym jest też pozbawienie przeciwnika opcji na notoryczne wracanie Sky Striker Ace - Raye z grave, przez co karty jak Mind Control, Sky Striker Mecha - Widow Anchor w mirror matchu, Borreload Dragon często są kluczowe w meczach na Sky Strikery.

Deck obecnie i tak jest bardzo dobry, wg. mnie wystarczy 1 banlista hitująca w Trickstara i Gouki i spokojnie deck będzie jak w OCG na liście Tier 1.


« Ostatnia zmiana: 14 Październik, 2018, 12:11:17 Kali »

Kali

Odp: [Tier 1] Sky Striker
« #1 14 Październik, 2018, 12:39:24 »
+1



 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 27 Marzec, 2018, 19:28:21
MateMatyk
Ostatnio 25 Maj, 2018, 21:15:08
Kodi
Ostatnio 26 Maj, 2018, 10:00:28
Raviael
Ostatnio 14 Październik, 2018, 12:36:29
Kali
Ostatnio 14 Październik, 2018, 12:35:35
Kali