Opis kartPo za klasycznym Thunder dragonem. Zostało wydane 5 effect monsterów tego archetypu, dwie nowe fuzje, jedno zaklęcie oraz dwie pułapki(które i tak są nie istotne).
Mamy więc:
Cztery extendery, które mogą odpalić jeden z dwóch efektów albo przy discardzie albo przy zejściu z pola na cmentarz bądź jakimkolwiek banishu. Każda z tych kart może odpalić tylko jeden z dwóch efektów i tylko raz na turę.
Thunder Dragondark- przy zrzuceniu szuka samego siebie(jest to quick effect), a przy banishu bądź zejściu z pola na cmentarzysko szuka dowolnej Thunder dragon karty z decku.
Thunder Dragonroar- przy zrzuceniu bierze dowolną kartę Thunder dragon z cmentarzyska bądź usuniętą z poza gry i dodaje ją do ręki, a przy banishu bądź zejściu z pola na cmentarzysko przyzywa jednego Thunder dragon monstera w pozycji obronnej, który wraca na rękę pod koniec tury.
Thunder Dragonhawk- Przy zrzuceniu przyzywa Thunder dragon potwora z banishu bądź cmentarza na pole, a przy banishu bądź zejściu z pola na cmentarzysko bądź banishu pozwala nam wtasować dowolną ilość kart z ręki do decku i dociągnąć taką samą ilość pozbywając się potencjancyh martych kart.
Thunder Dragonmatrix- Przy zrzuceniu daje 500 punktów ataku Thunder potworowi, a przy zejściu z pola na cmentarzysko bądź banishu dobiera samego siebie z decku.
Jedno zaklęcie, które także służy jako extender:
Thunder Dragon Fusion-Pozwala przyzwać fuzyjnie Thunder mostery z extra decku poprzez wtasowanie składników z pola, cmentarza bądź banisha face-up. Drugi efekt pozwala w main chase po za turą w której ta karta spadła na cmentarz wyszukać dowolnego potwora o typie Thunder z decku. Każdego efektu można użyć tylko raz na turę.
Dwa Fuzyjne bossy tego decku:
Thunder Dragon Colossus- Może zostać tylko przyzwany fuzyjne bądź specjalne przez trybut Thunder non fusion monstera w turze w której użyliśmy Thunder monstera efektu z ręki. Na polu jest chodzącym
Mistake, ale tylko jednostronnym bo zabrania szukać z decku tylko przeciwnikowi. Do tego jeżeli byłby zniszczony efektem bądź w bitwie to możemy usunąć jednego Thunder potwora z cmentarza po za grę by uniknąć zniszczenia.
Thunder Dragon Titan - Może być tylko przyzwany fuzyjnie bądź przez banish 1 fuzji Thunder monstera z pola oraz Thunder monstera z ręki. W momencie kiedy używany jest efekt Thunder monstera na ręce to można użyć efektu titana do zniszczenia jednej karty na polu. Do tego jeżeli byłby zniszczony efektem to możemy usunąć 2 dowolne karty z cmentarza po za grę by uniknąć zniszczenia.
StrategiaGłównym celem tego decku jest wstawienie fuzji które nie dość, że blokują serach oppa i nisczą karty na jego polu to do tego przez wbudowaną protekcje przed destrukcją są ciężkie do zdjęcia z pola.
Jak już wspomniałem nasze karty w większości mogą użyć tylko jeden z dwóch efektów i to raz na turę. Dlatego by wyciągnąć z decku jak najwięcej należy dopilnować by było możliwe odpalenie każdego z twoich potworów w turze a także użyć fuzji, która jest darmowym +1 w turze kolejnej. Dlatego naszym planem jest za pomocą użycia efektów tych potworów przyzwać jak największą ilość fuzji. Robimy to za pomocą przyzwania linka
Some Summer Summoner który daje nam dwa dodatkowe pola na fuzje a później także sam może zostać przemieniony w
Thunder Dragon Colossus. Uważny czytelnik zauważy, że opisałem wszystkie main deckowe karty na górze jako extendery. Czy się pomyliłem? Nic bardziej mylnego. Archetyp sam w sobie nie posiada startera i potrzebuje drobnego set-upu by móc używać swoich potężnych efektów. Na szczęście jest sporo kart, które mogą pełnić rolę startera w tym decku. Po pierwsze
Batteryman Solar zrzuca target pod
Thunder Dragonhawk. Następnie
Instant Fusion, które wrzuca Thunder fuzje co z
Thunder Dragonroar/
Thunder Dragondark pozwala wezwać
Thunder Dragon Titan i odpalić efekty wcześniej wymienionych mrocznych Thunder dragonów.
Brilliant Fusion , która jest najlepszym starterem bo stanowi połączenie
Instant Fusion i
Batteryman Solar a więc działa ze wszystkimi extenderami a do tego nie zjada normal summonu. No i jest jeszcze
Gold Sarcophagus który pozwala nam na odpalenie dowolnego efektu przy banishu.
CombaBatteryman Solar+
Thunder DragonhawkInstant Fusion+
Thunder DragonroarWariantyPrue/Brilliant- różnią się tylko tym, że prue gra bez brillant fusionów co czyni go gorszym wariantem.
Chaos- Używa
White Dragon Wyverburster i
Black Dragon Collapserpent jako kart, które budują mocniejsze linki. Fun fact ten wariant potrafi zrobić
Topologic Gumblar Dragon i zdiscardować 4 karty oppa.
Dino- o ile trzy poprzednie warianty są dosyć podobne w założeniach to Dino to zupełnie inny deck. Gra tylko 3 mainowe Thunder dragony. A za startery gra
Souleating Oviraptor i
Armageddon Knight które poprzez zrzucenie
Overtex Qoatlus szukają
Double Evolution Pill, który banishuje Thunder dragona z łapy i przyzywa mocnego bossa z main decku a potem
Thunder Dragon Colossus z extra.
Invoked- to żart nikt tym nie gra.