Wątek: [Tier 3] HERO  (Przeczytany 1381 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Leo

[Tier 3] HERO
« dnia: 08 Sierpień, 2015, 01:02:21 »
+24
Elemental/Masked HERO



1) Wstęp
Elemental Hero. Klasyczny deck z ery Yu-gi-oh! GX polegający na robieniu fuzji z małych, niezbyt silnych bohaterów w celu uzyskania jednego o wiele silniejszego. Kiedy ten archeryp opuścił ekrany telewizorów i pojawił się w karciance, nie był szczególnie mocny. Ot, kolejna talia do gry 4fun - zapewniał dużo zabawy, lecz do grania na poważnie po prostu się nie nadawał. Minęło sporo czasu zanim doczekaliśmy się tzw fuzji "Omni-HERO" wymagających jalo materiałów dowolnego E-HERO oraz potwora z odpowiednim atrybutem zamiast konkretnych herosów o konkretnych nazwach. To właśnie takie karty jak Elemental HERO Absolute Zero czy Elemental HERO The Shining uczyniły deck grywalnym oraz konkurencyjnym. Dzięki Miracle FusionPolymerization był w stanie przyzywać Omni-HERO dosłownie za darmo. Kolejną rewolucję przyniosły xyzy rank 4, do przyzywania których E-HERO były przygotowane nad wyraz dobrze dzięki Elemental HERO Stratos oraz Elemental HERO Bubbleman. Ba! Otworzyło to furtkę do łatwych w wykonaniu OTK (One-Turn Kill - czyli zadanie 8000 obrażeń i zabicie przeciwnika w jedną turę.). Niestety, podczas czystki jaką przyniosła banlista z września 2013 wszystkie talie  HERO straciły swoją najważniejszą kartę czyli Elemental HERO Stratos, który pomimo iż był do tamtej pory dozwolony w jednej sztuce, stanowił serce talii i pojawiał się na stole praktycznie w każdym duelu. Bez niego HERO straciły na szybkości i nie były już w stanie nadążyć za coraz to szybszą i silniejszą konkurencją. Powróciły do bycia 4fun deckiem dla najwierniejszych fanów... aż do stycznia 2015. Wtedy to właśnie na rynku pojawił się Structure Deck oparty na E-HERO - HERO`s Strike, który tchnął nowe życie w talie oparte na bohaterach! Pojawił się godny następca Stratosa - Elemental HERO Shadow Mist ! Oprócz wszechstronnej szukajki deck otrzymał również nowe karty  podtypu Masked Hero. Same Masked HERO oraz sposób ich wzywania nie są niczym nowym. Masked HERO Vapor oraz Masked HERO Acid mają już kilka lat i bywały używane w deckach HERO, jednak było ich zbyt mało, żeby oprzeć na nich swoją strategię. Tak naprawdę tylko Acid był godny uwagi. Do załogi dołączyli jednak Masked HERO Dark LawMasked HERO Koga, a później także Masked HERO Anki co wraz z Elemental HERO Shadow Mist i dodatkowymi spellami do archetypu - Mask Change II oraz Mask Charge - pozwoliło na stworzenie talii cechującej się zarówno siłą jak i stabilnością. Tematem tego artykułu będą właśnie głównie Masked HERO w talii dostosowanej do ich łatwego przyzywania.

2) Strategia i podstawowe zagrania:

Elemental HERO Shadow Mist + Mask Change = Masked HERO Dark Law

* Najprostsze i najczęściej wykonywane zagranie w talii Masked E-HERO. Shadow Mista możemy przyzwać normal summonem albo przez special summon przy użyciu takich kart jak A Hero Lives lub Summoner Monk. Przy special summonie dostajemy search jednej maski co jest dodatkowym atutem. Należy pamiętać, że choć Shadow Mist ma dwa różne efekty i w danej możemy użyć tylko jednego z nich. Dlatego jeżeli Mist został special summonowany i wyszukał Mask Change i nie musimy mieć Dark Lawa natychmiast na polu możemy po prostu zasetować maskę i odpalić ją dopiero w turze przeciwnika (maski są quick-play spellami). W ten sposób wykorzystamy obydwa efekty Shadow Mista.

* Inny sposób na optymalne wykorzystanie Elemental HERO Shadow Mista to zagrania z Call of the Haunted : W swojej turze używamy Maski z Shadow Mistem i searchujemy kolejnego HERO. Setujemy Call of the Haunted, którego odpalamy w turze przeciwnika (najlepiej w chainie do np. MST albo w End Phase, żeby zmniejszyć ryzyko skontrowania zagrania. Wyszukujemy kolejną maskę. Efekt? W swojej turze mamy do dyspozycji zarówno nowego HERO jak i kolejną Maskę!
Uwaga! Mask Change oraz Mask Change II mogą być użyte jedynie na face-up HERO. Nie możemy zasetować Shadow Mista i użyć na nim maski!

*Jeszcze jedna rzecz odnośnie efektu Elemental HERO Shadow Mista: nieważne w jaki sposób trafi on na grave, i tak pozwoli nam wyszukać HERO. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrzucić go po prosto z decku np. przy pomocy Foolish Burial lub wykorzystać go jako materiał do XYZa - kiedy zostanie zdetachowany nadal możemy aktywować ten efekt!

- Seria Mask Change
Masked HERO Anki to bardzo ciekawa karta w arsenale gracza Masked HERO. Nie dość, że ma pokaźne 2800 ATK, to jeszcze po zniszczeniu potwora w walce pozwala nam dodać maskę do ręki. Nowej maski możemy użyć w tym samym Battle Phase, zamienić naszego Ankiego na Dark Lawa (lub kolejnego Ankiego) i zaatakować ponownie. Przy odrobinie szczęścia możemy w ten sposób wykończyć naszego przeciwnika. Warto również wspomnieć o drugim efekcie Ankiego - kiedy przeciwnikowi zostaną resztki punktów życia, a nadal ma jakiegoś potwora na polu, możemy go dobić direct attackiem Ankim za 1400 pkt.

- Mask ChargeForm Change
Pozostałe nowe karty-maski wydane w Structure Decku. Na pierwszy rzut oka mają naprawdę przydatne efekty, jednak wiąże się z nimi pewien problem. Służą bardziej jako dodatkowe surowce w późniejszych fazach duelu. Na początku są nieprzydatne, bo zazwyczaj nie mamy jak ich użyć czyli w najlepszym wypadku posłużą za blef. Początek duelu to najważniejszy etap dla talii HERO. Jeżeli ustawimy sobie odpowiednie pole (i przyzwiemy Dark Lawa) to będziemy na dobrej drodze ku wygranej. Opisywane tutaj karty nam tego nie ułatwiają. Ostatecznie mogą zostać użyte jako koszt dla efektu Summoner Monka. Nie zrozumcie mnie tylko źle. Nie twierdzę, że są do bani. Są przynajmniej dobre! Przestrzegam jedynie przed graniem ich w dużych ilościach. Osobiście nie grałbym więcej niż po 1 sztuce każdej z nich.

- Omni-HERO
Oprócz samych Masked HERO mamy też możliwość grania fuzji Omni-HERO, które wzywamy za pomocą Miracle Fusion lub zwykłej Polymerization (jeżeli gramy na Elemental HERO Blazeman ). Z uwagi na HERO trzymane w main decku gramy głównie Elemental HERO Absolute Zero, ew. Elemental HERO The Shining oraz Elemental HERO Escuridao . Pozostaĺe fuzje wymagają grania trochę bardziej egzotycznych atrybutów. Poza tym pozostaje jeszcze kwestia ciasnego extra decku. Grając te kilka sztuk Mask Change chcemy również trzymać adekwatną ilość Masked HERO, co pozostawia nam raczej niewielką ilość miejsca na XYZy oraz fuzje. Trzeba samemu dokonać wyboru i wybrać odpowiednie proporcje kart w extra. Xyzy są mimo wszystko jednak ważniejsze od fuzji, które możemy przyzywać tylko i wyłącznie przy pomocy spelli. Do XYZów mamy dostęp zawsze - wystarczy mieć na polu 2 potwory.

- Absolute Zero + Mask Change
Elemental HERO Absolute Zero ma niezwykle łatwy w aktywacji efekt. Nieważne czy trafi na grave lub na banish. Może być zniszczony, sendowany czy nawet trybutowany, a efekt i tak się odpali. Pozwala nam to na wykonanie pewnego niezwykle skutecznego zagrania skutkującego kompletna czystką na polu przeciwnika: Wystarczy użyć maski na Elemental HERO Absolute Zero i przyzwać Masked HERO Acid! Ta sztuczka jest wyjatkowo skuteczna kiedy użyje jej się w End Phase przeciwnika, gdyż zostanie on wtedy najprawdopodbniej bez kart na stole, podczas gdy my będziemy kontrolować naszego nowo wezwanego Acida! A stąd już tylko krok do zadania naprawdę poważnych obrażeń. :) 

- XYZ
Pozostałe zagrania, które mogą z łatwością przechylić szalę wygranej na naszą stronę wiążą się z niesamowitą wręcz zdolnością przyzywania XYZów. Mam tu na myśli wykorzystanie 3 Bubblemanów z dowolnym innym potworem lv4 (a tylko takie powinniśmy grać). Dzięki 3 kopiom Reinforcement of the Army oraz E - Emergency Call uzyskanie dostępu do Bubblemana jest dziecinnie proste. Dodatkowo pomagają nam A Hero Lives Goblindbergh czy efekt szukający Shadow Mista. Należy jedynie pamiętać, że aby special summonować Bubblemana z ręki nie możemy trzymać żadnych innych kart. Na szczęście Zarówno E - Emergency Call jak i Reinforcement of the Army są normal spellami więc możemy je najpierw zasetować i po przyzwaniu potwora (i opróżnieniu sobie ręki) natychmiast wyszukać Bubblemana i wpuścić go na pole.
Jeżeli chodzi o same XYZy, to jak już wspomniałem  wcześniej, mamy niestety dosyć ograniczoną ilość miejsca w Extra Decku. Dlatego należy się zastanowić, które Rank4 będą nam najbardziej potrzebne.  Obowiązkowo powinniśmy grać chociażby Number 101: Silent Honor ARK , Castel, the Skyblaster Musketeer czy Abyss Dweller, które razem tworzą swego rodzaju scyzoryk szwajcarski, ale jeśli znajdziemy odrobinę miejsca, to warto zastanowić się również nad czymś mniej konwencjonalnym np. Heroic Champion - Excalibur lub Blade Armor Ninja drastycznie zwiększającymi ilość obrażeń jakie możemy zadać przeciwnikowi w jednym Battle Phase, nierzadko nawet prowadząc do OTK.

Przykładowa decklista Masked/Elemental HERO:
WCQ Europe (Mistrzostwa Europy 2015) Matthew Mills Top 32

3) Kontry na HERO – czyli jakie słabości mają nasi bohaterowie i jak temu zaradzić.
- Duża zależność od efektów szukających
Gramy olbrzymią ilość kart z efektami szukającymi elementy naszej strategii. Talia Masked HERO (w uproszczeniu)  wręcz opiera się na wyszukaniu Elemental HERO Shadow Mist, który z kolei wyszukuje albo kolejne HERO, albo maski. Dlatego karty takie Mistake lub Thunder King Rai-Oh mogą być niesamowicie dla nas bolesne – nie pozwalają nam używać przynajmniej 1/4 talii. Dlatego powinniśmy grać (jak nie w Main Decku to przynajmniej w sidzie) Mystical Space Typhoon lub inne karty niszczące trapy. Na Rai-Oh najlepsze jest Raigeki lub nasze własne pułapki defensywne oraz dowolna forma negacji efektów potworów

- Dużo special summonów
Większość naszych main-deckowych ppotworów ma niski  ATK, a to oznacza, że stanowią dużego zagrożenia dla przeciwnika. Dlatego też musimy polegać na potworach w Extra Decku. Jeżeli przeciwnik odetnie nas od tychże potworów, znajdziemy się w ciężkiej sytuacji. Karty pokroju Vanity's Emptiness czy Vanity's Fiend bardzo zatruwają nam życie i powinniśmy pozbywać się ich z pola jak najszybciej. Oczywistą kontrą są efekty niszczące takie jak wspomniane już wcześniej MST oraz Raigeki. W przypadku Vanity's Fiend i podobnych potworów potrzebujemy Raigeki, Dark Hole'a lub efektów negujących. Na Vanity's Emptiness znowu używamy MST oraz innego Spell/Trap removalu.

- Destrukcja
Efekty niszczące, takie jak cieszące się złą sławą Raigeki czy Dark Hole są bardzo prostym i skutecznym sposobem na pozbycie się Dark Lawa oraz dowolnego innego potwora jakiego gramy. Można grać karty pokroju Forbidden Lance, żeby się przed tym chronić, ale można też po prostu grać rozsądnie  - tak, żeby mieć surowce oraz możliwość przyzwania kolejnej fuzji natychmiast po śmierci Dark Lawa.

- Negacja
Wszelkie efekty zdolne zanegować efekt Dark Lawa mogą być klopotliwe. Nasze motto to „Nie dać grać przeciwnikowi”. Kiedy Dark Law zostaje znegowany przeciwnik może grać i najczęściej oznacza to dla nas kłopoty. W zależności od użytego efektu negującego możemy kontrować albo przy pomocy Forbidden Lance, albo poprzez chainowanie maską i wezwanie świeżej kopii Dark Lawa

- 2400 ATK...
… bo właśnie tyle ATK ma Masked HERO Dark Law, nasz najczęściej używany potwór z Extra Decku, to wbrew pozorom wcale nie tak dużo. Każdy potwór o ATK większym niż 2400 stanowi poważne zagrożenie dla  naszej strategii. Większość z obecnie granych talii potrafi wstawiać takie potwory pomimo utrudnienia ze strony efektów Dark Lawa. Rozwiązaniem są pułapki defensywne oraz rzadziej używane fuzje o wysokim ATK.
 
NAJCZĘSTSZE KONTRY NA HERO – PODSUMOWANIE:

Thunder King Rai-Oh
Mistake
Mind Crush (ze wzgllędu na dużą ilość searchu nie trzeba zgadywać co mamy na ręce)
Vanity's Fiend
Fossil Dyna Pachycephalo
Vanity's Emptiness
Raigeki
Dark Hole
Book of Moon (Efekty Dark Lawa nie działają kiedy jest zasetowany)
Skill Drain
Fiendish Chain
Breakthrough Skill
Wszelkie pułapki oraz inne efekty pozbywające się naszych fuzji/xyzów z pola: np. Bottomless Trap Hole, Torrential Tribute, Compulsory Evacuation Device, Mirror Force, Dimensional Prison, etc.

HERO to deck, który z całą pewnością i z czystym sumieniem mogę polecić nie tylko początkującemu graczowi, ale też osobom lubiącym mniej konwencjonalne pomysły (oraz  złośliwcom czerpiącym radość z uprzykrzania życia bliźniemu :D). Deck jest prosty w obsłudze a opanowanie poszczególnych zagrań to kwestia rozegrania kilku pojedynków. Nierzadko rozpoczęcie z Dark Lawem wspartym odpowiednią obroną potrafi ułatwić nam grę na tyle, że przeciwnik szybko przegrywa. Jedyne elementy na które trzeba zwrócić szczególną uwagę to zawartość ciasnego Extra decku oraz Side Deck. Pomimo tego, że HERO posiada odpowiedzi na większość obecnie granych talii i prawie że nie musi się sidować, to nie wolno zlekceważyć zagrożenia ze strony kontr jakimi możemy zostać obsypani w drugim/trzecim duelu.
Życzę dobrej zabawy i świetnych wyników z Masked HERO ;)
« Ostatnia zmiana: 13 Marzec, 2016, 23:25:33 wysłana przez Dunkoro »

j4

Odp: HERO - DOBRY WYBÓR DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpień, 2015, 13:41:43 »
+2
Kiedy ten archeryp opuścił ekrany telewizorów i pojawił się w karciance, nie był szczególnie mocny. Ot, kolejna talia do gry 4fun - zapewniał dużo zabawy, lecz do grania na poważnie po prostu się nie nadawał. Minęło sporo czasu zanim doczekaliśmy się tzw fuzji "Omni-HERO" wymagających jalo materiałów dowolnego E-HERO oraz potwora z odpowiednim atrybutem zamiast konkretnych herosów o konkretnych nazwach. To właśnie takie karty jak Elemental HERO Absolute Zero czy Elemental HERO The Shining uczyniły deck grywalnym oraz konkurencyjnym.
No to tak nie do końca prawda, Big City i podobne wiarianty były przyzwoitymi t2.
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

Odp: HERO - DOBRY WYBÓR DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Listopad, 2015, 13:29:05 »
0
Witam, zastanawiam się nad rozpoczęciem grania w nową karciankę. I tutaj jest moje pytanie, ile musiałbym wydać na ten początkowy deck lub jakiś inny początkowy deck, nie mam na myśli starterów ;d

Izorist

Odp: HERO - DOBRY WYBÓR DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Listopad, 2015, 14:25:23 »
0
Zwykle, żeby móc od podstaw złożyć jakąś talię na OK poziomie trzeba wydać około 300zł. Main i Extra z tej listy zmieściłby się w tym limicie po odjęciu trzech kart (Raigeki, Emeral, 101) i jeszcze zostało by trochę na uzupełnienie Side (Side jest tą częścią decku do której najłatwiej znaleźć zamienniki).

Odp: HERO - DOBRY WYBÓR DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopad, 2015, 18:30:13 »
0
Ten konkretny deck kosztuje 35zł za jeden structure deck a najrozsądniej brać 3 zatem 105zł. Co do innych łatwych na początek talii to Yosenju. Na spokojnie main wyjdzie za około 75-100zł jednak dolicz koszty extra decku...takie najtańsze staple powinny kosztować z 20zł.

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
16 Odpowiedzi
4142 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Marzec, 2016, 19:24:23
wysłana przez Regis
20 Odpowiedzi
1675 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Listopad, 2013, 11:08:28
wysłana przez Miki
11 Odpowiedzi
1754 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 03 Sierpień, 2015, 17:49:18
wysłana przez Belizariusz
1 Odpowiedzi
829 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Luty, 2016, 23:59:27
wysłana przez Razmus
2 Odpowiedzi
188 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Maj, 2016, 22:59:37
wysłana przez Izorist