Wątek: [Tier 2] Mermail  (Przeczytany 4145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Soul

[Tier 2] Mermail
« dnia: 23 Sierpień, 2013, 21:53:49 »
+6
MERMAIL




     Mermail (a właściwie kombinacja archetypów Mermail i Atlantean) to dobrze znany wszystkim deck, który zadebiutował po wyjściu "Abyss Rising" i "Realm of the Sea Emperor Structure Deck". To jeden z najpotężniejszych combo decków w historii Yu-Gi-Oh! o czym świadczyć mogą zarówno jego pozycja na przestrzeni lat w YCS Hall of Fame jak i ilość hitów na banliście (czasem bardziej, czasem mniej trafionych) jakich ten deck doświadczał. Meta post DUEA nie była dla niego zbyt łaskawa. Osłabione hitami Rybki nie nadążały za stabilniejszymi Shaddollami, Nekrozami, BA czy też Tellarknightami. Zeszłoroczna lipcowa banlista uwalniająca Dragoonsy z klątwy 1 sztuki poprawiła humor starym wyjadaczom, którzy jednocześnie śledząc nowości z dalekiego wschodu zdawali sobie sprawę, że wystarczy już tylko jeden czynnik, by Mermaile mogły znów pokazać pazur. Ten czynnik- iście książęcy- pojawił się w ostatnim dodatku "Breakers of Shadow" i to w bardzo przyjemnych okolicznościach- zeszłorocznej banlisty listopadowej, która zrównała z ziemią decki post DUEA jak i niespodziewanej Adjusted banliście hamującej zapędy nowych Pendulum-morderców.

      Mermail na przestrzeni lat pomimo bycia klasycznym combo deckiem wielokrotnie zmieniał proporcje samych Mermaili, Atlanteanów, brakiem bądź obecnością Genex Engine'u etc. Obecnie w stopniu niemal identycznym jak na samym początku jest nastawiony na szybkie OTK. Najważniejszą kartą w decku jest wspomniany już "czynnik"- Neptabyss, the Atlantean Prince. Książe jest naszym głównym zarządcą pozostałych Atlanteanów, które wysłane przez niego na grave odpalają swoje efekty i jednocześnie dodaje nam Atlanteana do ręki. Jest to o tyle uniwersalne, że dzięki niemu nie możemy narzekać na pustą ręke i jednocześnie do minimum możemy zredukować liczbę "małych Mermaili", które do tej pory były niemal niezbędne do rozkręcania poszczególnych części naszych combosów. Targetem numer jeden do zrzutu przez księcia jest Atlantean Dragoons- doskonały floater, któremu Konami w całej swej wspaniałomyślności zapomniało dopisać "once per turn" co skrzętnie wykorzystujemy. Dragoonsy szukają nam dowolnego Sea Serpenta na czele z głównym beaterem Mermail Abyssmegalo, który wchodzi tutaj niemal za darmo, może atakować dwa razy i wyszukuje nam przy summonie themowego spella/trapa- w tym przypadku Abyss-scale of the Mizuchi, którym equpiujemy samego Megalo, by przebijać się przez największe beatery i zabierać oppowi resztki chęci do dalszej gry. Pozostałe Mermaile i Atlanty czują się świetnie zarówno jako materiale discardu jak i potki mogące wejść normalnie w pole- Atlantean Heavy Infantry czyści nam pole i daje dodatkowy summon głównie Divy/Księcia, Atlantean Marksman czyści przede wszystkim backrow i wzmacnia nasze OTK, Mermail Abyssgunde to wskrzeszarka naszej Mermailowej ferajny, a Mermail Abysspike to nasz mini-Dragoons, który pewniej czuje się na polu niż na cmentarzu. Będąca w 1 sztuce Deep Sea Diva, oraz Mermail Abyssteus jeszcze szybciej pozwalają nam dokopać się do Księcia, dodatkowo ten drugi ze względu na swój śmieszny koszt przywołania jest przyjemnym materialem pod rank 7. Pojedyncza Moulinglacia the Elemental Lord to kolejny łatwy do wpuszczenia beater wyjątkowo brzydzący się bogactwem przeciwnika na ręce i uszczuplający ją przy summonie.

     Spelle to niemal standardowy zestaw Upstart Goblin uszczuplający nam deck; Raigeki + Dark Hole tworzące nam czyste pole do zakładania OTK; Forbidden Chalice, który pomaga nam zarówno gdy targetujemy nim Megalo, jak i gdy taregtujemy nim stworki oppa stallujące się, bądź odporne na zniszczenie; One for One to kolejny sposób na szybkiego Neptabyssa w polu; Instant Fusion to oczywiście Elder Entity Norden będący jednokartowym rank 4 na czele z Abyss Dwellerem niemal stworzonym do tego decku. Trapy obecnie w dość znaczący sposób spowalniają nasze combosy stąd też buildy zawierające w sobie Abyss-sphere, lub Abyss-squall + Solemnowy zestaw są bardzo rzadko spotykane.

     Extra deck w Mermailu to ww. Noden + zestaw rank 4 (Dweller, Diamond Dire Wolf, Castel, the Skyblaster Musketeer etc.), rank 7 (themowy floodgate Mermail Abyssgaios, Red-Eyes Flare Metal Dragon, Number 11: Big Eye, Mecha Phantom Beast Dracossack), oraz synchro wszelkiej maści na czele z Tatsunoko znacząco ułatwiający nam wprowadzenie Trishula, Dragon of the Ice Barrier, poza tym Gungnir, Dragon of the Ice Barrier, Dewloren, Tiger King of the Ice Barrier, Leo, the Keeper of the Sacred Tree, Herald of the Arc Light Black Rose Dragon, czy chociażby ciekawy Blackwing - Nothung the Starlight. Doliczając do tego masę rank 3, rank 2 i innych synchro na które nie wystarcza tutaj miejsca, lub nie sa skuteczne przeciwko obecnym meta deckom można odnieść wrażenie, że i 30 miejsc w Extra mogłoby być skutecznie zagospodarowane. W rzeczywistość jednak zakładanie kluczowych OTK często przebiega bez jakiejkolwiek potrzeby ingerencji potworów z Extra co jest niewątpliwym atutem Mermaili.


INNE MAINOWO GRANE KARTY:


-Gameciel, the Sea Turtle Kaiju - doskonała kontra na większość obecnych metadecków (Kozmo, Monarchy), ułatwia OTK.

-Mermail Abysslinde + Abyss-sphere- niegdyś jeden z najważniejszych techów w decku, obecnie zbyt powolny, by stanowić większe zagrożenie

-Genex Undine + Genex Controller- niemal taka sama sytuacja co powyżej.

KONTRY:
   
Maxx "C"
Dimensional Fissure
Macro Cosmos
Soul Drain
Vanity's Emptiness
Thunder King Rai-Oh
Banisher of the Radiance
Abyss Dweller
Crimson Blader
Mind Crush

PRZYKŁADOWE COMBOSY:

Spoiler

1) Basic : Neptabyss + dowolny potwór

1. Normal summon Neptabyss, the Atlantean Prince
2. Efekt Neptabyssa- send to grave Atlantean Dragoons, add Atlantean Marksman
3. Efekt Dragoonsa- add Mermail Abyssmegalo
4. Discard dowolnego pota i Marksamana- SS Megalo, add Abyss-scale of the Mizuchi
5. Equip Mizuchi to Megalo, efekt Megalo- tribute Prince
6. Efekt Prince'a- SS Marksman from grave
7. Atak Megalo x2, atak Marksman, efekt Marksmana- ss Dragoons, atak Dragoons

3200+3200+1400+1800= 9600

2) Handloop



Przykładowa decklista:

Main Deck [ 40 ] [ 27 / 13 / 0 ]

2 Atlantean Dragoons
3 Atlantean Heavy Infantry
2 Atlantean Marksman
1 Deep Sea Diva
2 Effect Veiler
2 Ghost Ogre & Snow Rabbit
3 Maxx "C"
1 Mermail Abyssgunde
3 Mermail Abyssmegalo
1 Mermail Abysspike
3 Mermail Abyssteus
1 Moulinglacia the Elemental Lord
3 Neptabyss, the Atlantean Prince


1 Abyss-scale of the Mizuchi
2 Dark Hole
2 Forbidden Chalice
3 Instant Fusion
1 One for One
1 Raigeki
3 Upstart Goblin


Extra Deck [ 15 ]

2 Abyss Dweller
1 Black Rose Dragon
1 Castel, the Skyblaster Musketeer
1 Dewloren, Tiger King of the Ice Barrier
2 Elder Entity Norden
1 Gungnir, Dragon of the Ice Barrier
1 Herald of the Arc Light
1 Leo, the Keeper of the Sacred Tree
1 Mermail Abyssgaios
1 Number 11: Big Eye
1 Red-Eyes Flare Metal Dragon
1 Tatsunoko
1 Trishula, Dragon of the Ice Barrier



Side Deck [ 15 ]

1 Chimeratech Fortress Dragon
2 Cyber Dragon
1 Effect Veiler
2 Gameciel, the Sea Turtle Kaiju
3 Gorz the Emissary of Darkness
1 Forbidden Chalice
2 System Down
3 Twin Twisters





Parę istotnych rullingów:
Spoiler
Summon Megalo wynika z jego Ignition efektu, a zrzucanie potworów jest kosztem. Możemy więc np. dochainować do efektu Maxx "C".

Mermail Abysspike w niektórych sytuacjach missuje timing.

Abyss-sphere neguje efekt, ale nie jego aktywację! W praktyce oznacza to, że możemy wyszukać nią Mermail Abyssspika i zapłacić koszt dla jego efektu i triggerować tym samym Atlanteana z ręki, wychodząc tym samym na 1 za 1.

Jeśli odpalisz Abyss-sphere w End Phase tury przeciwnika, zniszczy się dopiero w następnej. Odpalasz więc pod koniec którejś z Maina Phase. Pamiętaj, że po Battle Phase zawsze następuje Main Phase 2, nie można przeskoczyć od razu do End Phase.
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec, 2016, 21:33:05 wysłana przez Izorist »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Odp: Mermail
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpień, 2013, 22:25:17 »
+1
bez Divy w ogóle?
"Świat wyszedł z orbit - i mnież to los srogi każe prostować jego błędne drogi."

Zapraszam na mój kanał YT: http://www.youtube.com/channel/UCL-vpn17W9FzAF1U-iczOuQ/feed


Soul

Odp: Mermail
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpień, 2013, 22:49:02 »
0
To tylko moja przykładowa decklista, ktosie bardziej siedzący w tej talii na pewno stworzą standard. Ja grałem bez, żeby zrobić miejsce w extra xD. Diva to dobra karta yugioh, ale na 1 i bez 3 Dragoonsów straciła mnóstwo na efektywności. Przede wszystkim łatwo szło się z nią po otk z Megalo, ale teraz z jedną Divą i 1 Dragoonsem do szukania zdarza się to bardzo rzadko. W ogóle ten deck raczej otk już nie zakłada. Po drugie Marksman nie ma nic sensownego do przywołania jak dobierzesz Dragoonsa wcześniej. Catastor czy Armades z 1 karty to też nie jest żaden broken play. Ogarniam, że Diva ma wiele zalet, ale oh well, jakoś nie uznałem jej za niezbędną i już w początkowym buildzie ją ominąłem :p.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Soul

Odp: TOP TIER: Mermail
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Wrzesień, 2013, 18:32:10 »
0
2nd place Sorosh Saberian (Mermail)

Spoiler
Monsters (34)

3 Mermail Abyssteus
3 Mermail Abysspike
3 Mermail Abysslinde
3 Mermail Abyssgunde
2 Mermail Abyssmegalo
1 Mermail Abyssleed
1 Mermail Abyssturge
1 Mermail Abyssocea
3 Atlantean Heavy Infantry
2 Atlantean Marksman
1 Atlantean Dragoons
3 Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls
3 Aqua Spirit
3 Maxx C
2 Effect Veiler

Spells (3)

3 Mystical Space Typhoon

Traps (3)

3 Abyss-Sphere

Extra Deck (15)

2 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Mermail Abyssgaios
1 Number 11: Big Eye
1 Number 85: Crazy Box
1 Lavalval Chain
1 Abyss Dweller
1 Gagaga Cowboy
1 Bahamut Shark
2 Mermail Abysstrite
1 Leviair the Sea Dragon
1 Mechquipped Angineer
1 Wind-Up Zenmaines
1 Crimson Blader

Top 16 James G (Mermail)
 
Spoiler
Monsters (29)
3 Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls
3 Mermail Abyssmegalo
3 Mermail Abysslinde
3 Mermail Abysspike
3 Mermail Abyssteus
2 Mermail Abyssgunde
1 Mermail Abyssocea
1 Mermail Abyssdine
1 Mermail Abyssleed
1 Deep Sea Diva
2 Maxx "C"
3 Atlantean Marksman
2 Atlantean Heavy Infantry
1 Atlantean Dragoons
 
Spells (6)
2 Salvage
3 Mystical Space Typhoon
1 Dark Hole
 
Traps (7)
3 Abyss-sphere
2 Mirror Force
1 Bottomless Trap Hole
1 Torrential Tribute
 
Side Deck (15)
2 Effect Veiler
2 Xyz Encore
1 Abyss Soldier
1 Penguin Soldier
1 Malevolent Catastrophe
2 Imperial Iron Wall
2 Vanity's Emptiness
2 Gozen Match
2 Debunk
 
Extra Deck (15)
1 Star Eater
1 Crimson Blader
1 Black Rose Dragon
1 Ally of Justice Catastor
1 Armory Arm
1 Dewloren Tiger of the Ice Boundary
1 Gachi Gachi Gantetsu
1 Number 17: Leviathan Dragon
1 Number 11: Big Eye
1 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Mermail Abyssgaios
1 Bahamut Shark
1 Abyss Dweller
1 Leviair the Sea Dragon
1 Mermail Abysstrite
« Ostatnia zmiana: 21 Luty, 2016, 02:36:17 wysłana przez Izorist »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Regis

Odp: TOP TIER: Mermail
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Wrzesień, 2013, 18:47:30 »
0
o lol cóż to za build xD (piszę oczywiście o 2gim miejscu)

3 Abyssgundy; 3 Infantry i 2 Marksmany (zazwyczaj widzialem całkowicie odwrotne proporcje);1 Abyssocea fajny tech, często włazi; o tym Aqua Spiricie tez słyszałem, natomiast jakiś mi sie taki dziwny trochę wydaje- niby ławy dostęp do Dwellera czy Bahamuta, ale efekt sam w sobie taki średniawy. Divę nawet w 1 sztuce i tak bym trzymał, bo nawet jedna juz mi tyle razu klasyczne OTK z Megalo robiła, że o ja je**. Brak Moulinglacii w sumie nie dziwota na taką ilość wysoko lvl potów + Aqua Spirit. Spelle i Trapy mnie tu rozwaliły xD nawet w dobrych Chaosach z kupą potów tych spelli było wiecej. Osobiście Salvage to dla mnie zbyt dobra karta, by ja wywalać z maina. Brak tak często mainowanego Abyss-squala też dziwi.

Ja osobiście (lamiąc z japońskiego buildu) często sobie grywam pojedynczego Fishborg Archera i jestem dość z niego zadowolony. Fajnie zrzuca się nim Tidala,czy jakiegoś Atlanteana + fajny dostęp do Synchro wszelkich- ale to tylko moja opinia ^^

Soul

Odp: TOP TIER: Mermail
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Wrzesień, 2013, 19:02:06 »
0
Dodam, że Bobby Barone TOP16 ten sam build co Sorosh.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Odp: TOP TIER: Mermail
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Wrzesień, 2013, 18:18:42 »
0
Potestowałem. Wstępnie - build Saberiana przezajebisty, tak o pół stopnia zajebistości wyżej niż zwykły mermail. Nowe opcja na XYZ 4 pozwalają wychodzić spod locków tradycyjnych kontr jak Dweller(Aqua Spirit ma go gdzieś) i Crimson. Ciekawą innowacją w tym decku jest też Crazy Box, który również pozwala olać Crimsony oppa a czasem daję też ciekawe plusy(jest ryzyko jest zabawa). Lavalval Chain pozwala zrzucić na grave Tidala czyli kolejny win condition spełniony. Nadal wielką siłę ma spam rank 7(ciachnięcie jednego megalo to jakieś tylko 10 % siły spamu w w dół). Setup Bahamut Shark i Abyssrite+mechequipped angineer niesamowicie ciężko przełamać. Szkoda jednak synchro i divy ale cóż, chociaż jest miejsce na Xyzy a z synchro pod crimson lockiem i tak nie było za dużo pociechy. Podsumowując-super się gra.
"Świat wyszedł z orbit - i mnież to los srogi każe prostować jego błędne drogi."

Zapraszam na mój kanał YT: http://www.youtube.com/channel/UCL-vpn17W9FzAF1U-iczOuQ/feed


Soul

Odp: Mermail
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Luty, 2014, 11:58:36 »
0
Rybna rewolucja.

A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Soul

Odp: Mermail
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Kwiecień, 2014, 11:56:23 »
0
Squiddy, 1st place po swissie (1 lost, bo dostał gl za pójście do kibla xD) i top16:

Spoiler
3 Mermail Abyssteus
2 Mermail Abyssmegalo
1 Moulinglacia, the Elemental Lord
1 Dragon Ice
1 Fishborg Archer
3 Atlantean Marksman
3 Atlantean Heavy Infantry
1 Atlantean Dragoons
1 Mermail Abyssgunde
3 Mermail Abysslinde
3 Mermail Abysspike
2 Genex Undine
2 Genex Controller
1 Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls
1 Gorz the Emmissary of Darkness

1 Allure of Darkness
1 Dark Hole
1 Foolish Burial
1 Gold Sarcophagus
2 Mystical Space Typhoon
2 Salvage

3 Abyss-sphere
1 Solemn Warning
1 Torrential Tribute
1 Bottomless Trap Hole

w Side między innymi 3 Skill Drainy.

« Ostatnia zmiana: 21 Luty, 2016, 02:38:46 wysłana przez Izorist »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Soul

Odp: Mermail
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lipiec, 2014, 11:49:19 »
+1
Winner ARG Cleveland: (z mojego pkt widzenia awesome lista, nie ma Turge, Linde do 2 -> ograniczone normal summony)

Sehabi Khareddine - Mermail

Spoiler
Main Deck:
3 Mermail Abysspike
2 Mermail Abysslinde
3 Genex Undine
2 Genex Controller
3 Mermail Abyssteus
1 Mermail Abyssleed
1 Mermail Abyssgunde
1 Mermail Abyssmegalo
1 Moulinglacia, the Elemental Lord
2 Atlantean Marksman
1 Atlantean Heavy Infantry
1 Atlantean Dragoons
1 Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls
3 Soul Charge
1 Allure of Darkness
3 Upstart Goblin
1 Dark Hole
1 Mind Control
3 Abyss-sphere
2 Breakthrough Skill
1 Solemn Warning
1 Compulsory Evacuation Device
1 Bottomless Trap Hole
1 Torrential Tribute

Side Deck:
2 Flying "C"
3 Maxx "C"
3 Malevolent Catastrophe
2 Effect Veiler
2 Cardcar D
3 Mystical Space Typhoon

Extra Deck:
1 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Evilswarm Exciton Knight
1 Ghostrick Alucard
1 Number 101: Silent Honor Ark
1 Number 11: Big Eye
1 Number 80: Rhapsody in Berserk
1 Mechquipped Angineer
1 Mermail abystrite
1 Lavalval Chain
1 Mermail Abyssgaios
1 Bahamut Shark
1 Leo, the Keeper of the Sacred Tree
1 Abyss Dweller
1 Black Rose Dragon
1 Daigusto Emeral
« Ostatnia zmiana: 21 Luty, 2016, 02:38:14 wysłana przez Izorist »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Izorist

Odp: Mermail
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Luty, 2016, 02:34:07 »
0
up o decklistę. to samo co z artem o BA, jak nikt się nie zgłosi to sam się tym zaopiekuję

Izorist

Odp: Mermail
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Luty, 2016, 09:50:29 »
0
CCG CHAMPIONSHIP SERIES HALLE VOL. 1
Top 8 – Alexander Hultzsch – Mermail

Regis

Odp: Mermail
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Luty, 2016, 12:43:42 »
0
Właśnie też zwróciłem uwagę na tą listę- dość dziwna tym bardziej, że pisząc o Rybach (myślę, że jutro wstawię up), patrząc na decklisty i czytając opinie, to zdecydowana większość ludzi krytykuje Genex engine, a Gamaeciela bardziej widzi w side aniżeli w mainie :P

Odp: Mermail
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Luty, 2016, 15:41:08 »
0
też się dziwie, brak sfery, kajiu (to chętnie sprawdze) przypomina leciutko banlisty ocg, lecz potestuje. w sumie to top8 więc wygląda na to że działa
http://http://yugioh.pl/lore-i-fanfiction/battle-monsters-proba-druga/
Duel jest zabawny. Gdy przegrywam, cieszę się, ponieważ grałem z dobrym graczem. Gdy wygrywam, dzielę się radością ze wszystkimi :)
Im więcej raz przegrasz, tym bardziej bej będziesz szczęśliwy gdy wygrasz / Michał Chrupała

Izorist

Odp: Mermail
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Luty, 2016, 01:07:15 »
0
Brak sfery (w ogóle trapów) nie jest już w mermailu niczym dziwnym. Każdy trap działa w turach, które już nas nie interesują, bo Prince otworzył możliwości chorych combo zamykających grę maksymalnie w dwie tury.

Gameciel - potwierdza nastawienie na zakończenie gry w jedną turę. Czy to dobry pomysł? Jeśli w mecie jest dużo Naturia Beastów i Kozmo - prawdopodobnie tak.

Regis

Odp: Mermail
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Luty, 2016, 14:13:09 »
0
Poszedł update ryb. Więcej kombosów napiszę wieczorem, bądź jutro gdyż obecnie siedzę w pracy ;)

Regis

Odp: Mermail
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Marzec, 2016, 19:24:23 »
+1


top 32 Mermail, póki co jako jedyny ujawniony.

Niewątpliwie dziwi obecność Lindki i Sfery, reszta raczej standard

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
1204 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 08 Maj, 2014, 22:34:58
wysłana przez Speicher
36 Odpowiedzi
1822 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Luty, 2015, 22:41:56
wysłana przez jona
5 Odpowiedzi
2826 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Czerwiec, 2016, 03:04:55
wysłana przez Izorist
1 Odpowiedzi
831 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Luty, 2016, 23:59:27
wysłana przez Razmus
4 Odpowiedzi
688 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 30 Listopad, 2015, 23:08:05
wysłana przez SandoRo