Elemental HERO Shadow Mist +
Mask Change =
Masked HERO Dark Law* Najprostsze i najczęściej wykonywane zagranie w talii Masked E-HERO. Shadow Mista możemy przyzwać normal summonem albo przez special summon przy użyciu takich kart jak
A Hero Lives lub
Summoner Monk. Przy special summonie dostajemy search jednej maski co jest dodatkowym atutem. Należy pamiętać, że choć Shadow Mist ma dwa różne efekty i w danej możemy użyć tylko jednego z nich. Dlatego jeżeli Mist został special summonowany i wyszukał
Mask Change i nie musimy mieć Dark Lawa natychmiast na polu możemy po prostu zasetować maskę i odpalić ją dopiero w turze przeciwnika (maski są quick-play spellami). W ten sposób wykorzystamy obydwa efekty Shadow Mista.
* Inny sposób na optymalne wykorzystanie
Elemental HERO Shadow Mista to zagrania z
Call of the Haunted : W swojej turze używamy Maski z Shadow Mistem i searchujemy kolejnego HERO. Setujemy
Call of the Haunted, którego odpalamy w turze przeciwnika (najlepiej w chainie do np. MST albo w End Phase, żeby zmniejszyć ryzyko skontrowania zagrania. Wyszukujemy kolejną maskę. Efekt? W swojej turze mamy do dyspozycji zarówno nowego HERO jak i kolejną Maskę!
Uwaga!
Mask Change oraz
Mask Change II mogą być użyte jedynie na face-up HERO. Nie możemy zasetować Shadow Mista i użyć na nim maski!
*Jeszcze jedna rzecz odnośnie efektu
Elemental HERO Shadow Mista: nieważne w jaki sposób trafi on na grave, i tak pozwoli nam wyszukać HERO. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrzucić go po prosto z decku np. przy pomocy
Foolish Burial lub wykorzystać go jako materiał do XYZa - kiedy zostanie zdetachowany nadal możemy aktywować ten efekt!
-
Seria Mask ChangeMasked HERO Anki to bardzo ciekawa karta w arsenale gracza Masked HERO. Nie dość, że ma pokaźne 2800 ATK, to jeszcze po zniszczeniu potwora w walce pozwala nam dodać maskę do ręki. Nowej maski możemy użyć w tym samym Battle Phase, zamienić naszego Ankiego na Dark Lawa (lub kolejnego Ankiego) i zaatakować ponownie. Przy odrobinie szczęścia możemy w ten sposób wykończyć naszego przeciwnika. Warto również wspomnieć o drugim efekcie Ankiego - kiedy przeciwnikowi zostaną resztki punktów życia, a nadal ma jakiegoś potwora na polu, możemy go dobić direct attackiem Ankim za 1400 pkt.
-
Mask Charge i
Form ChangePozostałe nowe karty-maski wydane w Structure Decku. Na pierwszy rzut oka mają naprawdę przydatne efekty, jednak wiąże się z nimi pewien problem. Służą bardziej jako dodatkowe surowce w późniejszych fazach duelu. Na początku są nieprzydatne, bo zazwyczaj nie mamy jak ich użyć czyli w najlepszym wypadku posłużą za blef. Początek duelu to najważniejszy etap dla talii HERO. Jeżeli ustawimy sobie odpowiednie pole (i przyzwiemy Dark Lawa) to będziemy na dobrej drodze ku wygranej. Opisywane tutaj karty nam tego nie ułatwiają. Ostatecznie mogą zostać użyte jako koszt dla efektu Summoner Monka. Nie zrozumcie mnie tylko źle. Nie twierdzę, że są do bani. Są przynajmniej dobre! Przestrzegam jedynie przed graniem ich w dużych ilościach. Osobiście nie grałbym więcej niż po 1 sztuce każdej z nich.
-
Omni-HEROOprócz samych Masked HERO mamy też możliwość grania fuzji Omni-HERO, które wzywamy za pomocą Miracle Fusion lub zwykłej Polymerization (jeżeli gramy na Elemental HERO Blazeman ). Z uwagi na HERO trzymane w main decku gramy głównie Elemental HERO Absolute Zero, ew. Elemental HERO The Shining oraz Elemental HERO Escuridao . Pozostaĺe fuzje wymagają grania trochę bardziej egzotycznych atrybutów. Poza tym pozostaje jeszcze kwestia ciasnego extra decku. Grając te kilka sztuk Mask Change chcemy również trzymać adekwatną ilość Masked HERO, co pozostawia nam raczej niewielką ilość miejsca na XYZy oraz fuzje. Trzeba samemu dokonać wyboru i wybrać odpowiednie proporcje kart w extra. Xyzy są mimo wszystko jednak ważniejsze od fuzji, które możemy przyzywać tylko i wyłącznie przy pomocy spelli. Do XYZów mamy dostęp zawsze - wystarczy mieć na polu 2 potwory.
-
Absolute Zero + Mask ChangeElemental HERO Absolute Zero ma niezwykle łatwy w aktywacji efekt. Nieważne czy trafi na grave lub na banish. Może być zniszczony, sendowany czy nawet trybutowany, a efekt i tak się odpali. Pozwala nam to na wykonanie pewnego niezwykle skutecznego zagrania skutkującego kompletna czystką na polu przeciwnika: Wystarczy użyć maski na
Elemental HERO Absolute Zero i przyzwać
Masked HERO Acid! Ta sztuczka jest wyjatkowo skuteczna kiedy użyje jej się w End Phase przeciwnika, gdyż zostanie on wtedy najprawdopodbniej bez kart na stole, podczas gdy my będziemy kontrolować naszego nowo wezwanego Acida! A stąd już tylko krok do zadania naprawdę poważnych obrażeń.
-
XYZPozostałe zagrania, które mogą z łatwością przechylić szalę wygranej na naszą stronę wiążą się z niesamowitą wręcz zdolnością przyzywania XYZów. Mam tu na myśli wykorzystanie 3 Bubblemanów z dowolnym innym potworem lv4 (a tylko takie powinniśmy grać). Dzięki 3 kopiom
Reinforcement of the Army oraz
E - Emergency Call uzyskanie dostępu do Bubblemana jest dziecinnie proste. Dodatkowo pomagają nam
A Hero Lives Goblindbergh czy efekt szukający Shadow Mista. Należy jedynie pamiętać, że aby special summonować Bubblemana z ręki nie możemy trzymać żadnych innych kart. Na szczęście Zarówno
E - Emergency Call jak i
Reinforcement of the Army są normal spellami więc możemy je najpierw zasetować i po przyzwaniu potwora (i opróżnieniu sobie ręki) natychmiast wyszukać Bubblemana i wpuścić go na pole.
Jeżeli chodzi o same XYZy, to jak już wspomniałem wcześniej, mamy niestety dosyć ograniczoną ilość miejsca w Extra Decku. Dlatego należy się zastanowić, które Rank4 będą nam najbardziej potrzebne. Obowiązkowo powinniśmy grać chociażby
Number 101: Silent Honor ARK ,
Castel, the Skyblaster Musketeer czy
Abyss Dweller, które razem tworzą swego rodzaju scyzoryk szwajcarski, ale jeśli znajdziemy odrobinę miejsca, to warto zastanowić się również nad czymś mniej konwencjonalnym np.
Heroic Champion - Excalibur lub
Blade Armor Ninja drastycznie zwiększającymi ilość obrażeń jakie możemy zadać przeciwnikowi w jednym Battle Phase, nierzadko nawet prowadząc do OTK.