Wątek: [Tier 2] Kozmo  (Przeczytany 798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Izorist

[Tier 2] Kozmo
« dnia: 20 Luty, 2016, 11:14:35 »
+6
Kozmo


Kozmo to archetyp będący TCG exclusivem wydawanym od Clash of Rebellions do Shining Victories. Ich karty przedstawiają postaci i świat, które są połączeniem Gwiezdnych Wojen i Czarnoksiężnika z Krainy Oz.

Monstery dzielą się na dwie grupy: pilotów i statki kosmiczne. Posiadają atrybuty LIGHT oraz DARK (jasna oraz ciemna strona mocy). Piloci to niskolevelowe Psychic-type'y, natomiast statki to Machine-type'y o levelach 5 i wyżej. Piloci posiadają na polu quick effect, który po zbanishowaniu ich pozwala przywołać z ręki Kozmo o wyższym levelu. Statki mają natomiast trigger effect, który aktywuje się po ich zniszczeniu i wysłaniu na grave; można je wtedy zbanishować, aby przywołać z decku Kozmo o niższym levelu (wyjątkiem są Kozmo Dark Eclipser oraz Kozmo Dark Planet, które dodają do ręki). Dodatkowo statki o levelach 7 i wyżej nie mogą być targetowane efektami.

Każdy pilot posiada też drugi efekt, do którego użycia potrzebuje zapłacić niewielką ilość LP. Kozmo TincanKozmo Farmgirl wyszukują kolejne Kozmo, które można od razu wstawić z ich efektów. Kozmo StrawmanKozmo Soartroopers wskrzeszają Kozmo z banisha oraz grave. Drugie efekty statków nie mają cech wspólnych – poza dwójką najlepszych z nich. Podczas Normal i Special Summonu niszczą Spell/Trap'a (Kozmo Sliprider) albo Monstera (Kozmo Dark Destroyer).

Archetyp może korzystać z Emergency Teleport, żeby przywoływać z decku mniejszych pilotów. Stabilności nadaje też Kozmotown, które pozwala dobierać karty zamiast niepotrzebnych w danej chwili Kozmo. Kozmotown potrafi też recyklingować zużyte monstery, a zniszczone z efektu Slipridera wyszukuje dowolną archetypową kartę.

Deck opiera swoją strategię przede wszystkim na zadawaniu dużych obrażeń w jednej turze (niejednokrotnie zakłada OTK). Robi to z łatwością dzięki naprzemiennym atakom i wymianom monsterów za pomocą ich własnych efektów i Teleportów (ich efekty pozwalają też omijać większość konwencjonalnych trapów). Warto pamiętać, że największe statki nie mogą być targetowane tylko przez przeciwnika, co pozwala Dark Destroyerowi zniszczyć samego siebie, aby wyszukać Farmgirl, która wyszuka kolejny statek... Jeśli na polu jest inny statek oprócz Destroyera - to jeszcze lepiej! Deck potrafi też przeszkadzać przeciwnikowi w jego zagraniach wstawiając w jego turze Slipridera albo Dark Destroyera za pomocą efektów pilotów.

Kozmojo jest archetypowym removalem, który jednocześnie uruchamia efekty statków. Efekty statków można też sprowokować za pomocą własnego Dark Hole'a. Kozmo rzadko zagląda do Extra Decku. Potrafi jednak wstawić Cyber Dragon Infinity za pomocą dwóch Slipriderów, lub z drobną pomocą Instant FusionPanzer Dragona.

Od premiery SHVI deck ma dostęp do Fire King Island, które z pomocą Fire King Avatar Garunix pozwala na kilka dodatkowych zagrań oraz mniejszą zależność od Normal Summonu. Wariant ten specjalizuje się w stawianiu pierwszoturowych nieprzełamywalnych setupów i jest bardzo agresywny.
5 combo zagrań, które umożliwia Fire King Island

Wraz z premierą Millenium Packa powstał wariant, który wykorzystuje Card of Demise jako dodatkowy draw power. Wariant ten gra dużo mniej monsterów (z powodu negatywnych efektów i restrykcji Demise'a), gra za to znacznie więcej trapów, a wśród nich trapy wskrzeszające z grave. Jest to więc dużo wolniejszy i bardziej kontrolny wariant Kozmo.


Przykładowy Build

Fire King Kozmo
Main Deck [ 40 ] [ 22 / 13 / 5 ]

1 Fire King Avatar Garunix
1 Kozmo Dark Destroyer
2 Kozmo Dark Planet
1 Kozmo Delta Shuttle
1 Kozmo Farmgirl
1 Kozmo Forerunner
2 Kozmo Landwalker
3 Kozmo Sliprider
2 Kozmo Soartroopers
3 Kozmo Strawman
2 Kozmo Tincan
1 Kozmoll Dark Lady
2 Maxx "C"

3 Allure of Darkness
1 Emergency Teleport
2 Fire King Island
3 Kozmotown
3 Terraforming
1 Upstart Goblin

1 Call of the Haunted
3 Kozmojo
1 Torrential Tribute
Extra Deck [ 15 ]

1 Constellar Pleiades
1 Cyber Dragon Infinity
1 Cyber Dragon Nova
1 Dante, Traveler of the Burning Abyss
1 Digital Bug Corebage
1 Gaia Dragon, the Thunder Charger
2 Herald of Pure Light
1 Leviair the Sea Dragon
1 Number 20: Giga-Brilliant
1 Number 61: Volcasaurus
1 Number F0: Utopic Future
1 Sky Cavalry Centaurea
2 The Phantom Knights of Break Sword

Side Deck [ 15 ]

2 Gameciel, the Sea Turtle Kaiju
3 Ghost Reaper & Winter Cherries
1 Dark Hole
1 Dimensional Fissure
1 Raigeki
2 System Down
2 Twin Twisters
3 Anti-Spell Fragrance

Demise Kozmo
Main Deck [ 42 ] [ 12 / 14 / 16 ]

1 Kozmo Dark Destroyer
1 Kozmo Farmgirl
2 Kozmo Forerunner
3 Kozmo Sliprider
1 Kozmo Strawman
3 Kozmo Tincan
1 Kozmoll Wickedwitch

3 Card of Demise
1 Emergency Teleport
3 Gold Sarcophagus
1 Instant Fusion
3 Kozmotown
2 Pot of Duality
1 Terraforming

3 Call of the Haunted
3 Kozmojo
3 Oasis of Dragon Souls
3 Solemn Strike
1 Solemn Warning
2 Storming Mirror Force
1 Torrential Tribute
Extra Deck [ 4 ]

1 Barbaroid, the Ultimate Battle Machine
1 Constellar Pleiades
1 Cyber Dragon Infinity
1 Cyber Dragon Nova

Side Deck [ 15 ]

3 Twin Twisters
2 Anti-Spell Fragrance
2 Breakthrough Skill
2 Full House
2 Magic Deflector
2 Typhoon
2 Xyz Universe


Kontry



« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień, 2016, 23:26:49 wysłana przez Izorist »


Izorist

Odp: [Tier 1] Kozmo
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Wrzesień, 2016, 23:50:58 »
0
Aktualizacja decklist. Póki co z regionalek, bo nie było nic dużego.

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
1775 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 03 Sierpień, 2015, 17:49:18
wysłana przez Belizariusz
13 Odpowiedzi
481 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Sierpień, 2015, 00:13:43
wysłana przez jona
13 Odpowiedzi
515 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Listopad, 2015, 10:32:18
wysłana przez UnicroN
0 Odpowiedzi
251 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Listopad, 2015, 10:00:03
wysłana przez Miki
0 Odpowiedzi
205 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Kwiecień, 2016, 17:12:58
wysłana przez Kali